30 Mart 2010 Salı

YOK MU ABARTAN ?

Futbolun meyvesi gol, ama golün meyvesi de gol sevinci!

Bazen hepimiz inanılmaz gollere şapka çıkarırken, bazen de normal bir golün gol sevinci damga vurur maça.


Bugüne kadar kimler kimler ne sevinçler yaşamadıki?

Bir çok golcu var ki attığı gollerden çok yaşadığı sevinçle gelir hala gözümün önüne; tabi kimiler güzel, kimileri çıldırtan sevinçlerle.


Sizin aklınıza kim gelir bilmem ama; şöyle bir düşündüm bu sabah golcüleri.

Mesela Alan Shearer; İngiltere futbol tarihinin en önemli golcüsüyken, her gol sonrası sağ elini havaya kaldırıp standart ve sakin gol sevinci yaşardı, pek severdim kendisini.

Mesela benzer bir sevinç Tomas Brolin'de vardı; İsveç'in meşhur golcüsü kendi ekseninde bir tur atar sağ elini kaldırıp seyirciye koşardı.


Mesela gıcık olduklarım da var, Filippo İnzaghi gibi! Maçta oynadığı takım 5-0 önde olsa bile altıncı golü attığı için kendini kaybedi çılgınca korner köşesine koşar, kendini kaybeder.


Mesela Alessandro Del Piero; attımı çıkarır dilini:)


Mesela Obafemi Martins, golünü atar, taklayı basar!
Sadece golcülerin değil aynı zamanda takımların da gol sevinci fena olur.

Mesela Bursa'nın timsahı gibi!


Mesela Brezilya'nın Dünya Kupası armağanı olan beşik sallama gibi.


Mesela Kamerun'luların köşe direğinin orda dans etmesi gibi.


İşte goller hem oyuncularla hem de takımlarla özdeşleşirken, bazen arada anlamsız olanlar, çürük yumurtalar, abartıp da abartanlar olabiliyor.


Haftasonunda Almanya'da oynanan maçta, geçen sezonun flaş takımı Hoffenheim ve düşme potasındaki Freiburg karşılaştılar.
Her şey iyi hoş güzeldi de, 1-1 biten maçta Freiburg'un tek golünden sonra enteresan bir sevinç yaşandı.

Freiburg'lu futbolcular golden sonra, köşe direğine yakın bir noktada toplanıp şortlarını yukarı doğru çektiler! Hemde 4-5'i birden aynı hareketi yaptı.

Oturdum araştırdım, bir sonuca ulaşamadım ama kendimi koydum seyircinin yerine rakip futbolcular önümde böyle bir hareket yapsa napardım diye!!!

Çok düşündüm, anlamaya çalıştım ama işin içinde çıkamadım.


Siz anlarsanız, lütfen bana da açıklayın, ha bir de aklınıza gelen unutulmaz klasik sevinçler varsa mutlaka paylaşın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder